ΣΧΟΛΕΙΟ

Το 3ο Γυμνάσιο ιδρύθηκε το 1994  (ΚΥΑ Αρ. Δ4/499/17-8-94) και λειτούργησε για πρώτη φορά τη σχολική χρονιά 1994-95 ως συστεγαζόμενο αρχικά με το 2ο Γυμνάσιο Καματερού στον Άγιο Τρύφωνα. Στη συνέχεια συστεγάστηκε με το 2ο Γυμνάσιο και το 2ο Λύκειο. Οι προσπάθειες ανέγερσης διδακτηρίου για το 3ο Γυμνάσιο που ξεκίνησαν από ιδρύσεώς του, ευοδώθηκαν το 2009.

Συγκεκριμένα 9/7/2009 έγινε η διοικητική παραλαβή του νέου διδακτηρίου και από τη σχ. χρονιά 2009-10 το 3ο Γυμνάσιο λειτουργεί στο νέο διδακτήριο (Ερμιόνης 4).

Σήμερα (τέταρτη σχολική χρονιά στο νέο διδακτήριο) η συνοπτική εικόνα του σχολείου έχει ως εξής:

  • Εκπαιδευτικοί 32
  • Τμήματα 12
  • Μαθητές 292

 

 

Στα τέσσερα χρόνια λειτουργίας έχουν γίνει τεράστιες προσπάθειες για την οργάνωση και την αισθητική αναβάθμιση του Σχολείου.

Η πρώτη εικόνα των επισκεπτών και των διερχομένων από την οδό Παύλου Μελά είναι η παράσταση της σποράς. Η παράσταση αυτή έχει αισθητική και συμβολική αξία. Συμβολίζει την προσπάθειά μας να καλλιεργήσουμε τη Γνώση και την Αρετή στους μαθητές μας.

 

Η είσοδος του Σχολείου κοσμείται από τις προτομές της Αφροδίτης και του Ερμή. Απέναντι στο χώρο του αίθριου αιωρείται ένα σύμπλεγμα από σφαίρες που αποτελείται από μια μεγάλη στο κέντρο και μικρότερες περιφερειακά και παραπέμπει σε ηλιακό σύστημα. Οι διάδρομοι και οι αίθουσες είναι διακοσμημένοι με πίνακες και διακοσμητικά φυτά. Οι χώροι που προσφέρονται κοσμούνται με τοιχογραφίες και διαθέτουν καθιστικά για τους επισκέπτες και τους μαθητές μας. Από τις υπέροχες τοιχογραφίες αξίζει να μνημονεύσουμε τον πρίγκιπα των κρίνων, την τριλογία της Εθνικής Αντίστασης και τα ταυροκαθάψια. Υπάρχει σύστημα που εξασφαλίζει μουσική στην αίθουσα ψυχαγωγίας και στους λοιπούς κοινόχρηστους χώρους, στα διαλείμματα και όχι μόνο. Επίσης, εκτός από το καληκέλαδο καναρίνι, τον Παβαρότι, που είναι η μασκώτ του Σχολείου έχει και αρκετές καρδερίνες, όπως και ένα θαυμάσιο ενυδρείο (δωρεές γονέων και φίλων του Σχολείου). Αξίζει να σημειωθεί ότι το Σχολείο ?εκτός από τα μουσικά όργανα που αγοράστηκαν από τη Σχολική Επιτροπή- διαθέτει πιάνο και τζουρά  που προέρχονται από δωρεές.

 

Η αίθουσα πολλαπλών χρήσεων κατάλληλα  εξοπλισμένη και διακοσμημένη με τοιχογραφίες και πίνακες που δώρισαν καλλιτέχνες της περιοχής χρησιμοποιείται:

·        Για τις εκδηλώσεις του Σχολείου (γιορτές, προβολές, σεμινάρια κλπ)

·        Για τη Φυσική Αγωγή

·        Για την υλοποίηση προγραμμάτων του Σχολείου, του Δήμου και των Πολιτιστικών φορέων της πόλης.

 

Η βιβλιοθήκη του Σχολείου διαθέτει μεγάλο αριθμό βιβλίων, τα οποία διατίθενται στους μαθητές. Επίσης, η αίθουσα χρησιμοποιείται για προβολή σε μικρό αριθμό μαθητών, εκθέσεις βιβλίου κλπ.  Μεγάλο μέρος των βιβλίων ?αξίας 4.500 ? προήλθαν από δωρεές των συγγενών και φίλων της οικογένειας Καρβούνη στη μνήμη του γιου τους Λάμπρου.

Με παρεμβάσεις μας που είχαν ως αποτέλεσμα την προστασία του Σχολείου και την αξιοποίηση ημιυπαίθριου χώρου δημιουργήθηκε αίθουσα η οποία εξοπλίστηκε ?μεταξύ άλλων με παγκάκια, τραπέζια καφενείου, καρέκλες , πιγκ πογκ, ποδοσφαιράκι κλπ-, εξωραϊστηκε με τοιχογραφίες και χρησιμοποιείται ως αίθουσα ψυχαγωγίας.

Το Σχολείο διαθέτει εξοπλισμένες αίθουσες Τεχνολογίας, Φυσικών Επιστημών και Πληροφορικής. Επίσης διαθέτει κλειστό Γυμναστήριο που δημιουργήθηκε σε χώρο γκαράζ και εξοπλίστηκε πλήρως από δωρεές (καθρέπτες, πολύζυγα, πολυμηχανήματα, ποδήλατα κλπ)

Διαθέτει, επίσης, αίθουσα μουσικής και εργαστήριο καλλιτεχνικών που προέκυψαν από τη διαμόρφωση μέρους από τον τεράστιο χώρο του γκαράζ.

Τελευταίο,  αλλά πολύ σημαντικό για τη Σχολική μας κοινότητα, διαμορφώσαμε χώρο που θα λειτουργεί ως «Κέντρο Αλληλεγγύης». Η λειτουργία του «Κέντρου Αλληλεγγύης» τόσο στο επίπεδο του συμβολισμού, όσο και της ουσίας, ιδιαίτερα στις σημερινές συνθήκες της κρίσης, δίδει άλλη διάσταση στο έργο του Σχολείου και προσφέρει τα μέγιστα στους μαθητές μας και στις οικογένειές τους.

Τέσσερις από τις αίθουσες διδασκαλίας διαθέτουν διαδραστικούς πίνακες.

Στη στέγη του Σχολείου έχουν εγκατασταθεί φωτοβολταϊκά συστήματα, των οποίων η λειτουργία εξασφαλίζει πόρους στη Σχολική Επιτροπή και παράλληλα περνάει το μήνυμα της προστασίας του περιβάλλοντος και της αξιοποίησης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο σύνολο των συμπολιτών μας και ιδιαίτερα στους μαθητές μας που αποτελούν τους αυριανούς πολίτες.

 

Ήδη το Σχολείο με τη βοήθεια όλων έχει βελτιώσει τις υποδομές και έχει αισθητικά αναβαθμίσει τους χώρους, σε βαθμό που προκαλεί θετικές εντυπώσεις στον επισκέπτη. Σημαντικότερο, όμως, είναι ότι έχει εμπεδωθεί μεταξύ των συνιστωσών κλίμα συνεργασίας και κατάλληλη παιδαγωγική ατμόσφαιρα που αποτελεί και προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία και την επίτευξη των στόχων μας. Ο πήχυς βρίσκεται ήδη ψηλά. Το Σχολείο είναι ήδη ελκυστικό. Είναι ήδη ένα καλό Δημόσιο Σχολείο. Για να συμβεί αυτό έχουμε όλοι κάνει κατάθεση ψυχής. Όλες οι συνιστώσες της σχολικής κοινότητας (Σύλλογος Καθηγητών, Σύλλογος Γονέων, 15μελή και 5μελή ) συντονίζονται από το Διευθυντή και λειτουργούν με αγαστή συνεργασία. Αποτέλεσμα της καλής παιδαγωγικής ατμόσφαιρας και της συνεργασίας είναι οι σημαντικές επιτυχίες του Σχολείου σε όλους τους στόχους του.

Ωστόσο, δεν επαναπαυόμαστε. Το στοίχημά μας είναι να ανεβάζουμε διαρκώς τον πήχυ ψηλότερα.

Με τη βοήθεια όλων θα το πετύχουμε. Είμαστε όλοι περήφανοι για το Σχολείο μας. Τέλος το Σχολείο εσωτερικά (αίθουσες, τοίχοι, θρανία κλπ) αλλά και εξωτερικά είναι πεντακάθαρο.

Ιδιαίτερα πρέπει να τονίσουμε ότι σοβαρές παραβατικές συμπεριφορές δεν παρατηρούνται στο Σχολείο μας. Αντίθετα παρατηρούνται αξιόλογες θετικές συμπεριφορές (αλληλεγγύης, επιστροφής των απωλεσθέντων χρημάτων, κινητών κλπ μέσω του Διευθυντή στους κατόχους τους.) Για όλα τα παραπάνω αξίζουν συγχαρητήρια στους μαθητές μας, στους γονείς τους και στους εκπαιδευτικούς του Σχολείου. Θέλω να ευχαριστήσω από καρδιάς όλες τις συνιστώσες (γονείς, καθηγητές, μαθητές) της μεγάλης οικογένειας του 3ου Γυμνασίου. Θέλω επίσης να ευχαριστήσω όλα τα Διοικητικά Συμβούλια  των γονέων που συνεργάστηκαν άψογα και ενίσχυσαν το έργο του Σχολείου, τους γονείς και όλους τους συμπολίτες μας που αναγνωρίζοντας έμπρακτα το έργο που παράγεται συνέβαλαν πολλαπλασιαστικά με τις δωρεές τους.

 

Ο Διευθυντής

 

Καράλης Αντώνης

Χημικός